Daar ga ik dan!!

15 september 2015 - Schiphol, Nederland

Dan is het eindelijk zover, dé dag. Vroeg naar het vliegveld om daar met drie andere Nederlandse meiden het vliegtuig in te stappen. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf, zware koffers, veel wachten, rennen en vliegen. Maar gelukkig is iedereen en zijn alle koffer veilig aangekomen op het vliegveld JFK. En nog steeds realiseer je je niet dat het nu echt gaat beginnen, het voelt nog als een vakantie maar dat zal snel veranderen. Na nog een ritje in de bus wordt je afgezet in het gras met lood zware koffer en moet je nog omhoog lopen ook, en dat na een lange dag. Dan heb je nog de jetlag die het alleen nog maar erger maakt, het enige wat je wil op dat moment is je bed. Kom je daar op je kamer, waar je onbewust toch verwachtingen van hebt, is het intens warm, gaat het raam niet open, een stapelbed en zie je de badkamer. Dat was even een tegenvaller. Toch snel mn bed in gekropen en de rest zie ik morgen wel. Vanaf 3 uur heb ik elk uur op de klok gezien, niet echt een goed begin. Met de andere 3 Nederlandse afgesproken om samen te ontbijten. Wat mensen gevraagd waar we de eetzaal komen vinden want het is echt Amerikaans groot. Een bakje yoghurt met wat muesli met moeite naar binnen gewerkt maar op zich zag het ontbijt er prima uit. Daarna was het tijd om de koffers uit te pakken en een beetje mn eigen plekje te vinden. Na alle verstopte cadeautjes en kaartjes een plekje gegeven te hebben was het tijd voor de introductie. Met alle nieuw aangekomen mensen in een grote soort van collegezaal luisteren naar de directrice. Daarna nog een test en een gesprekje voor het bepalen van je niveau voor je nieuwe klas. Het is hier nog heerlijk weer en er was een soort van picknick. Daar met wat andere nieuwe studenten kennis gemaakt. En toen was het tijd voor het diner, dat was nog even een spannend moment want dat is toch wel een belangrijk punt. Het was pas half 6 maar iedereen had honger want we hadden geen lunch gehad. We kwamen daar te trap op en zagen al gelijk een lange rij staan, aan de ene kant kon je een taco krijgen en aan de andere kant aardappel met vlees in een saus, typisch Amerikaan, ik ben maar voor de taco gegaan. Verder een saladebar waar je je eigen salade kan samen stellen. Er was tomaat, komkommer, boontjes, pasta, croutons en genoeg keuze voor een dressing. Hier ga ik het wel 6 maanden op vol houden. Na het eten met 2 andere meiden op mijn kamer nog ontspanningsthee gedronken met een stroopwafel, dat doet je dan toch wel weer een beetje naar thuis verlangen. Maar morgen gaan we echt New York City in dus ik kan niet wachten tot dat het morgen is!!