LION KING

28 januari 2016 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Dinsdag 26 januari was de dag waar Demi en ik al heel lang op hadden gewacht. we gaan naar de Lion King!! Aangezien nu de tijd gaat dringen moest ik deze kans pakken om de hele dag in de stad te zijn. Om 11.12 ging in met Lena in de trein richting 'the city'. In de metro downtown tot World Trade Center. Ik wilde nog graag naar het 9/11 museum en als niemand meer mee wilt om dat iedereen er al is geweest, ga ik maar alleen.

De hele tijd daar binnen met kippenvel op mijn lichaam gelopen. Zo indrukwekkend, verschrikkelijk, naar en aangrijpend. 9 september 2001, toen was ik 3 jaar, en ik had me er eigenlijk niet echt verdiept. Er was hele tijdlijn van die dag, je zag continu filmpjes van dat mensen uit de Towers springen en spullen, zoals schoenen, horloges, portemonnees, die op de grond waren gevonden.  Het meest aangrijpende vond ik dat je de voicemail kon horen van een mevrouw die ook in een van ingestorte gebouwen zat. Als je een keer in New York bent zal ik zeker aanraden om daar heen te gaan.

Daarna had ik met Demi in Williamsburg afgesproken om daar te gaan kijken, wat eigenlijk heel erg tegen viel. Het was een zooitje op straat en er hing de zelfde geur als in sommige buurten van Amsterdam. We zagen wel een lief winkeltje met warme chocolade melk dus konden we weer even opwarmen. We hebben het daar snel verlaten en naar het echte leuke SoHo gegaan, leuke straatjes en even bij de rituals naar binnen waar toevallig een Nederlandse vrouw werkte. Weer zin om een lekkere pasta te gaan eten en waar kan je die nou veel vinden.. ja in Little Italy. Om half 6 zaten we al aan een heerlijke pasta want om 7 uur ging de voorstelling beginnen. In de metro en rennend over Times Square kwamen we bij het Minskkof Theater aan. We hadden hele goede plaatsen en het was het geld zeker waard!! Het was echt heel leuk!! Was weer even geleden dat ik de film had gezien maar zo leuk. De kostuums waren echt heel mooi en leek net echt. Heel erg van genoten!

Toevallig waren de volgende dag, woensdag 27 januari, mijn en Demi's kamergenootje jarig dus hebben we ballonnen opgeblazen en ik had de kamer versierd. Dus toen Lena's ochtends wakker werd was het gelijk feest.

Op dit moment ben ik een tripje naar Boston aan het plannen, ook heel leuk!

Nog maar 38 dagen!! Het gaat nu zo snel dus probeer nog echt dubbel van alles te genieten want voor ik het weet zit ik weer lekker thuis.

Tot snel!!

Liefs