Snoooooow

24 januari 2016 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Jullie hadden het vast allemaal al gehoord maar New York is getroffen door de sneeuwstorm Jonas. Eindelijk kwam daar dan een lekker dik pak sneeuw. Iedereen wist al dat zaterdag ochtend ook Tarrytown aan de beurt zou komen. 'S nachts nog stiekem door de lamelles naar buiten gekeken, nog niks.. Zaterdagochtend rond 10 uur werd ik wakker en ja hoor, wit en dikke sneeuwvlokken. Het plan was om naar New York City te gaan maar dat werd al snel gecanceld want er reden geen treinen meer. Het heeft de helehelehele dag gesneeuwd zonder stoppen. Sommige Zuid-Amerikaanse medestudenten hadden dus nog nooit sneeuw gezien dus die hebben de dag van hun leven gehad, ze bleven maar rollen en sneeuwballen gooien. Eindelijk een beetje een wintergevoel.

Maar dit is waarschijnlijk de enigste kans om NYC in de sneeuw te zien dus zondag moeten we naar de stad. Nou de eerste trein ging pas om 14.00 maarja we moesten deze kans grijpen. Gelukkig heb ik mijn snowboots meegenomen dus die kon ik gelukkig aan en heb ik ze niet voor niks meegenomen. 14.45 kwamen we aan, richting Times Square gelopen. De straten en stoepen was niet echt goed schoongemaakt dus arm in arm met Demi springend naar de overkant van de straten. Times Square viel een beetje tegen, het was meer vies dan mooi. Dus met nog ons laatste beetje hoop naar Central Park.

Waaaaaaaauw! Dat maakte alles weer goed!! Zo mooi. Echt als in een sprookje. Er waren kindjes van de bergen aan sleeën, mensen waren sneeuwpoppen aan het maken, rond springende hondjes, dus hebben daar een beetje rond gelopen en fotootjes gemaakt. Het werd al snel donker en koud. Gelukkig reden de treinen weer gewoon en zijn we weer veilig thuis gekomen.