Boston

15 februari 2016 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag is het President's Day en dat is een feestdag hier in America ter eren van alle presidenten, of terwijl lekker een dagje vrij. Wat mij wel goed uit kwam want ik ben net terug van een weekendje Boston.

Zaterdag ochtend stond mijn wekker om maar liefst 3.50... veelste vroeg maar had geen keus want om 6.13 ging de trein naar NYC om met Demi naar Boston te gaan. Die ochtend moest ik helaas al afscheid nemen van Lena :'(  Voor haar en 280 andere zat het er alweer op. Ik ben blij dat ik er die dag niet was want  het was nog al een emotionele dag heb ik gehoord. Na wat gehaast en stress hadden we gelukkig de bus gehaald en konden we vertrekken naar Boston. De reis viel gelukkig mee en we waren er binnen 4 uurtjes. Met een beetje hulp van de kaart was ook het hostel snel gevonden en konden we gelijk naar de kamer. We hadden een 6 persoonskamer, zag er allemaal keurig netjes en schoon uit, genoeg wc's en douches en beneden een open haard met lekkere banken. Geen tijd om even te zitten maar dik inpakken want we gingen de kou in en Boston verkennen. Het plan was na 20x wijzigen, Quincy Market, Musuem, Harbor. Maar we liepen per ongeluk een beetje verkeert en kwamen toevallig bij de het Boston Tea Party Museum uit daarna door gelopen naar de Quincy Market en daar wat gegeten in een best vreemd tentje, genaamd Dick's. Daarna doorgelopen naar de Harbor (haven) het was niet echt weer om lekker een stukje te gaan varen maar wel leuk even bij de bootjes kijken. Toen zijn we naar Faneuil Hall gelopen om daar wat praktische dingetjes te vragen, een hele aardige man had ons heel goed geholpen en raadde ons aan om boven even een kijkje te nemen. Kwamen we in een klein Museum en werd ons verteld dat onder andere president Obama daar ook had gestaan.Op onze weg naar North End kwamen we een heel gezellig restaurantje tegen met lekkere dingen zijn niet gelijk daar naar binnen gegaan maar zijn wel terug gekomen. Eerst een kopje thee om op te warmen. Het was zo koud!! Met een gevoelstemperatuur van -21 graden de hele dag door. Aangezien Boston aan het water ligt was het tijd voor vis, dat was lang geleden. Heerlijk boord vol mosselen, genoten.

Na een wat gebroken nacht om half 8 de wekker. Douchen en ontbijten want er stond nog al wat op het programma. Eerst met de metro naar Harvard University. Leuk om daar even rond te lopen en te zien hoe het daar uitziet. Na dat met de metro naar Prudential Tower om daar naar boven te gaan en Boston van boven te bekijken, gelukkig was het allemaal binnen anders waren we echt doodgevroren. Na een korte lunchbreak de kou in naar Public Garden waar de vijver bevroren was en iedereen erop aan het schaatsen was. Door gelopen naar Charles Street, daar zaten wat schattige shopjes en restaurantjes. Na een koffietje en een theetje was het weer tijd om terug te lopen naar het hostel om daar de koffer op te halen en weer richting de bus te gaan.

Om 1 uur s'nachts kwamen we weer veilig maar helemaal gesloopt aan op de campus.

Heel leuk weekend gehad. In vergelijking met New York is het veel schoner en de mensen zijn zo veel aardiger, we mochten zelfs gratis met de metro omdat het buiten zo koud was. Het is ook een stuk kleiner en alles is makkelijk op loop afstand, de kaart is ook op andere schaal waar we wel even aan moesten wennen. Aan dit soort dingen merk ik aan mn zelf hoe veel zelfstandiger ik ben geworden. Ik heb hier niet mn moeder waar ik achter aan kan lopen maar moet nu zelf op de kaart kijken en alles zelf regelen. Als ik dit avontuur niet had meegemaakt had ik dit nooit gedurfd om zelf naar een onbekende stad met een andere taal te gaan. Ik ben best trots op Demi en mn zelf, ook al zeg ik het zelf.